Søg i denne blog

mandag den 13. april 2015

Ferielukket

Ja, der har været lidt stille den sidste tid og det er heller ikke meget der er blevet kokkereret ret meget i køkkenet. Det er til dels fordi jeg har eksamen hele tiden lige i øjeblikket og fordi jeg har været på Island hele sidste uge på ferie med min svigerfamilie - og det klager man jo ikke over!
Det har været en fantastisk skønt tur og jeg har fået en masse inspiration til madlavningen - det gælder hovedsageligt i forhold til at lave fisk på forskellige og spændende måder. Jeg har også fundet ud af at jeg skal putte ingefær i min mango, spinat, banan smoothie. Sådan bliver man jo så klog!

I går kickstartede jeg så eksamenslæsningen - har små fem dage til at lære alt om sygdomme og ubalancer i hormonsystemet...... Bom bom. Har heldigvis ret godt styr på det fra bachelordelen, så det hjælper en hel del! Og thank god for det!
Lige nu læser jeg om hypofyse sygdomme og hører "Lean On" på repeat og får lidt sommervibes :)

Nå. Men lidt kokkerering blev det til i går. Jeg lavede en efterligning af en shake fra Joe and the Juice, jeg fik på i lufthavnen i Reykjavik. Helt simpelt - med banan og citron. Jeg valgte den simpelthen fordi jeg ikke helt kunne forstille mig hvordan den ville smage, men gud hvor smagte den bare godt!
I dag har jeg lavet tunfrikadeller efter min egen opskrift, som jeg regner med at lave indlæg til en af de nærmeste dage :)

Her kommer "Banana energizer" og lidt billeder fra en dejlig, stille og rolig læse søndag.

Det skal du bruge:

  • 1 banan. Gerne frosset - det gør jeg altid hvis de er ved at være overmodne. 
  • 1 Øko citron
  • 1 tsk vanilje sukker
  • 1 1/2 dl mælk
Det hele i blenderen - blend blend blend. 
... og voilá 
God mandag derude :) 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar