Søg i denne blog

tirsdag den 24. marts 2015

Pip, gok og påskeplimmelim. Med kyllingesalat

De sidste ja, vel efterhånden 4-5 uger er gået, ikke op i hat og briller (desværre), men op i eksamenslæsning. Jeg har været oppe mave-tarm systemets sygdomme og jeg må sige at det var en streng en at komme igennem - der er SINDSSYGT meget der skal læres! For at det ikke skal være løgn, var det jo selvfølgelig ikke nok.. Næ nej. I går var vi så til halvvejs eksamination af vores lægefaglige/praktiske færdigheder.. Den er forhåbetlig godt overstået (jeg krydser)
Nu er der så, heldigvis, helt indtil 17 april før vi skal op igen :)
Så nu er der lige tid og overskud til at poste et gammelt lovet indlæg. Når man læser så meget til eksamen som vi gør (delvis også når man så også er glad for god mad), er der altså nødt til at være noget god mad på bordet ind i mellem.
Så fanden tog lige ved mig en eller anden dag - jeg ved ikke engang hvilken dag det var. Man mister lidt tidsfornemmelsen når dagene ligner hinanden så meget...
Anyways - jeg bagte en sørens masse spelt/squash/græskar boller med inspiration fra opskriften her: http://krissers-cookiecrumble.blogspot.dk/search?q=squares

Der skal selvfølgelig pålæg på de boller - og jeg har en eller anden thing for såkaldte "salater" lige pt. Altså her snakker jeg ikke protein-rucula-bønne-advokado salater.... Jeg snakker de rigtig grissede salater - kyllingesalat, æggesalat, tunsalat, italiensk salat osv... Vi havde noget kogt kyllingekød i køleskabet, friske asparges (juhuuu de er kommet i butikkerne nu!) og radisser. Den er forsøgt lavet lidt sundere, men der skal altså mayo i før det smager henad rigtigt.. Generelt sværger jeg jo til at spise mindre, men så spise af det gode. Og mayo er faktisk ikke helt så slemt som alle går og tror :)

Her kommer opskriften i hvert fald

til 4-5 madder

  • 1 stort kyllingebryst
  • 3 friske grønne asparges (kan om vinteren erstattes af dem på dåse/glas)
  • 4-5 radisser
  • 3-4 spsk græsk youghurt
  • 1 1/2 spsk mayo (Jeg brugte Helmanns - den er bare god)
  • 1 1/2 tsk dijon sennep
  • 1/2 tsk sukker
  • salt og peber
Mix det held go smag til med salt og peber. Jeg kom den i en klap sammen bolle med spidskål i bunden og lidt karse drysset ovenpå. Så nemt og SÅ godt :D 












Ingen kommentarer:

Send en kommentar