Søg i denne blog

mandag den 19. september 2016

Dåbspynt vol. 1

I går holdt vi den dejligste dåbsfest for lille Freja. Vi havde den bedste dag omgivet af venner og familie, og Freja tog bare det hele i stiv arm. Sov nærmest under hele dåbsritualet, hun slog kun lige øjnene op da hun fik vand i hovedet og lagde sig herefter mageligt til at sove igen hos gudmor Eva.
Efter dåben var der indbudt til lidt let lækker mad samt kaffe og kage. Alt klappede bare fuldstændig og det var bare en rigtig dejlig og hyggelig dag. 

Det har været en lang forberedelsesproces og jeg har tænkt meget over specielt pynten, da det for mig er noget af det vigtigste til sådan en fest, næstefter god mad. Man skal kunne se at der er tænkt over det, at det hele hænger sammen og at der ligger hjerte bagved. Jeg havde valgt at køre temaet i primært lyserødt og grønt, da jeg synes det er en yndig kombination og tilpas girly, men ikke for meget. Blomster skal der selvfølgelig til, for jeg ELSKER blomster. Her havde jeg set i bogen Blomstrende Ideer"af Julie Wettergren, som i øvrigt har den smukkeste instagramprofil og er utrolig kreativ. Hun havde lavet de fineste og yndigste Minnie Mouse blomsterdekorationer af hortensia i lyserøde og grønne nuancer. Dem måtte jeg have som pynt til Frejas dåb! 
Jeg er egentlig ret kreativ hvis jeg selv skal sige det og har som regel et fuldstændig klart billede af hvordan tingene skal se ud, men blomster er (desværre) ikke noget jeg har arbejdet så meget med tidligere. 
Heldigvis har min aller bedste veninde arbejdet i en blomsterbutik som studenterjob i 7 år, så hun var helt klar på at hjælpe med det! Vi turde ikke satse på at hortensiaerne ville holde - de er åbenbart lidt skrøbelige, da vi var nødt til at lave dem dagen i forvejen. Vi måtte derfor tænke i andre baner. Eva foreslog chrysanthemum og havde fundet nogle i de fineste farver i rosa med en limegrøn midte. 
De passede jo perfekt til dagens farvetema! 
Blomsterne er stukket i oasis, som er en form for blomsterskum man kan gennemvæde, således at blomsterne får vand. De kan fåes i forskellige former, men vi havde valgt at bruge en større kugle som hoved og to mindre som ører. Hovederne står på en lille glasskål, som vi har pyntet med grønne glade i bunden. 
Jeg vil ikke skrive en decideret guide til hvordan vi har gjort, da ideen er Julie Wettergrens og en detaljeret guide kan findes i hendes bog som jeg har linket til længere oppe. Men billeder af dem "in the making" og det færdige resultat synes jeg ikke I skal snydes for - for hvis jeg selv skal sige det blev de så fine og yndige. Vi fik da også en hel del komplimenter for dem :) 
Vi lavede fire stk og det tog ca. 4 1/2 time. De pyntede på hhv. mad og gavebord og på bordene havde vi så lavet buketter af samme blomster, nogle lidt mørkere og grønt. 

Senere på ugen kommer der flere pyntetips, lidt om maden, den store dåbskage og om at skulle bage macarones. Men nu billeder af de fine Minnie mouse dekorationer!



















Ingen kommentarer:

Send en kommentar