Søg i denne blog

onsdag den 2. juli 2014

Ingefærsirup

Jeg er kæmpe fan af ingefær.. Både fordi jeg synes det smager voldsomt godt, men faktisk også fordi det er rigtig sundt. Ingefær indeholder bla. antioxidanter som virker beskyttende og opbyggende på cellernes membran, forbedrer fordøjelsen, hjælper på kvalme og siges også at have anti-inflammatorisk effekt. Så. Kan man li' ingefær, så spis løs! :) 
Som tidligere skrevet kom min veninde Signe med en opskrift på ingefærsirup, jeg var nødt til at prøve af - og det må siges at være et godt kald! Det smager simpelthen så godt, det er nemt at lave og kan både bruges til salatdressinger, til desserter og vigtigst af alt - i drinks. Netop det skal afprøves i morgen, hvor min roomie og jeg har en torsdags date :) 
Here it goes:

Det skal du bruge: 

  • 2 dl vand
  • 2 dl sukker
  • 100-150g ingefær i skiver (mængden alt efter hvor stærk du vil have den)
  • 2 hele øko citroner skåret i skiver
Bland det hele sammen i en gryde og lad det simre i 20 min. Tag det af blusset og lad det køle af. Hældes på små flasker og voilá - ingefærsirup :) 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar